Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Pretēji IUB iebildumiem, Rīgas centrāltirgus slēdz 222 000 eiro vērtus mediju līgumus

2019. gadā publicitātei un apmaksātam saturam RCT tērēs 222 tūkstošus eiro!

Pretēji Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) iebildēm AS “Rīgas centrāltirgus” slēdzis 222 000 eiro vērtus mediju līgumus, svētdien vēstīja TV3 raidījums “Nekā personīga”.

Raidījums jau ir ziņojis par šaubīgo Rīgas centrāltirgus izsludinātu iepirkumu. Tajā pašvaldības uzņēmums bija nolēmis maksāt 200 tūkstošus eiro, lai īpaši izraudzīti mediji raidītu un rakstītu par uzņēmumu tikai labas ziņas. Iepirkumu uzraudzības birojs tajā saredzēja negodīgu pretendentu izraudzīšanos. Tāpēc ieteica noteikumus mainīt. Tomēr tirgus vadība iebildes vērā nav ņēmusi un maija vidū konkurss noslēdzies. Par uzvarētājiem kļuvušas tieši tās radiostacijas, televīzijas un preses izdevumi, par kuru īpašu atlasi TV3 izteica bažas pirms pusotra mēneša.

Kopš februāra sākuma “Rīgas Centrāltirgus” konkursā meklēja piecus radio, divas televīzijas, trīs laikrakstus un vienu žurnālu, kas varētu publicēt nekritisku un tikai pozitīvu informāciju par centrāltirgū notiekošo. Protams, konkursa nolikumā tas nebija rakstīts, bet dīvaini būtu, ja mediji, kam naudu dod Rīgas pašvaldības uzņēmums, mestos kritizēt naudas maksātājus.

Kritēriji mediju atlasē bija īpaši specifiski un radīja bažas, ka tie uzrakstīti jau iepriekš zinot, kam konkursā vajadzētu uzvarēt. Piemēram, tika meklēts radio, kam ir gan populārās krievu mūzikas, gan popmūzikas kanāls. Tam atbilst tikai firmai “Komunikatīvo risinājumu projekti” piederošais “Eiropas hitu radio” un “Krievu hiti”.

Radio SWH grupas radiostacijas kā vienīgās kvalificējās konkursa daļā, kur meklēja radio, kam ir rokmūzikas, aktuālās mūzikas, 70./ 80.gadu mūzikas un krievu mūzikas kanāls.

Aizķeršanās radās 50 tūkstoš eiro vērtajā konkursa sadaļā, kas bija īpaši piemērota Pirmajam Baltijas kanālam un Mix FM jeb radio Baltcom. Abi atlasē pieteikumus neiesniedza. Tāpēc centrāltirgus sludināja jaunu pieteikumu. Tajā meklēja televīziju, kam biznesa ziņu auditorija sasniedz 80 tūkstošus kā tas ir PBK gadījumā. Bet radio, kam ir džeza un blūza, humora, ziņu un interviju kanāls. Atkārtotajā konkursā uzvarēja Pirmais Baltijas kanāls un radio FITFM – firma, kas pieder tiem pašiem cilvēkiem, kam MIX fm.

Centrāltirgus turpina apgalvot, ka nekādā gadījumā konkursa atlases kritērijus nevar uzskatīt par īpaši piemeklētiem.

Pirms diviem gadiem Centrāltirgus rīkoja līdzīgu iepirkumu un sava tēla celšanai pirktiem rakstiem un sižetiem iztērēja 192 tūkstošus eiro. Aizvadītajā priekšvēlēšanu gadā tirgus pozitiviem sižetiem iztērēja salīdzinoši maz – 30 tūkstošus, kas tika Pirmajam baltijas kanālam. Šīs televīzijas agrākais jurists tagad Rīgas vicemērs Vadims Baraņņiks vērtēt konkursa lietderību izvairās. Ja centrāltirgus uzskata, ka vajag reklamēt iespēju nopirkt un arī pārdot kartupeļus, burkānus un bietes, tad tas noteikti esot jādara.

Iepirkuma uzraugi tomēr nepiekrīt, ka viss ir kārtībā. Rīgas domes uzņēmumam prasīti paskaidrojumi. Pretī saņemti desmitiem lapu ar papīriem, bet atbildes, kas pamatotu šādu negodīgu konkursu atlasi starp dokumentiem nebija.

Iepirkumu uzraudzības biroja direktore Dace Gaile norāda, ka tas, ko iespējams darīt, ir vēlreiz vērst centrāltirgus uzmanību uz to, ka pamatojums nav atbilstošs. “Iepirkums nav noticis tā kā tam būtu jānotiek. Un mēs arī pieprasīsim šo te ziņojumu precizēt un pamatojumus normāli norādīt, ja viņiem tādi ir. Vai arī domāt par līgumiem. Un otrs – pie viena sūtšisim RD ar ieteikumu kā citādāk varētu veikt šos iepirkumus. Ir cits iepirkumu veids jāatrod, kurā var piedalīties visām radiostacijām. Dažādām nevis vienai, kas var nodrošināt visu. Ir jākonsultējas ar ekspertiem un jebkurā ziņā šis ziņojums nav sagatavots atbilstoši likumam. Tas pamatojums tam, kāpēc šis piegādātājs tur ir tikai viens un cik tas ir bijis objektīvi, šī pamatojuma dokumentos nav,” norāda Gaile.

IUB direktore skaidroja, ka viņas vadītā iestāde šādos gadījumos var tikai rakstīt vēstules. Pretējā puse to var neņemt vērā un ar šaubīgos konkursos atlasītiem pretendentiem netraucēti slēgt līgumu. Kā tas noticis šajā gadījumā. Kopā šogad Centrāltirgus gatavs sevis popularizēšanai tērēt pēdējos gados regordaugstu summu – 220 tūsktošus eiro.

RCT pirmā iepirkuma rezultāti

SIA Komunikatīvo risinājumu projekti 15 000 eiro

AS Radio SWH – 15 000 eiro

SIA XO.fm Production 5000 eiro

SIA Sales House 4960 eiro

AS Mediju nams 14 000 eiro

AS TV Latvija 20 000 eiro

SIA Media profile 5000 eiro

SIA Media Service 25 000 eiro

SIA Media reklama 30 000 eiro

SIA Izdevniecība Dienas mediji 15 000 eiro

KOPĀ: 148 960 eiro

RCT otrā iepirkuma rezultāti

SIA FITfm 20 000 eiro

SIA Pirmais Baltijas Kanāls 30 000 eiro

KOPĀ: 50 000 eiro

RCT iepirkums par sižetiem LNT

23 100 eiro – SIA Letmo Ltd (700 eiro par sižetu)

Centrāltirgus ir ne tikai gatavs par teju ceturtdaļ miljonu gadā pirkt rakstus un sižetus medijos, lai stāstītu par domes uzņēmuma labajiem darbiem. Tirgus administrācija tradicionāli bijusi vieta, kur pie algas tikuši Saskaņas un Gods Kalpot Rīgai biedri un atbalstītāji. Tā savulaik direktora amatā nonāca Saskaņas līdera Jāņa Urbanoviča uzticamības persona Anatolijs Abramovs, kurš šobrīd tiek tiesāts par korupciju. Viņa pēctecis amatā – arī saskaņietis Andrejs Morozovs, kurš nu kļuvis par Saeimas deputātu. Morozova laikā pie Gaļas paviljona direktora amata tika Arturs Zolotihs. Viņš tā pat kā Morozovs ir saistāms ar tā saucamajiem “Maskačkas sportistiem”, kuri savulaik solīja rīkot nekārtības ielās, lai izteiktu atbalstu Nilam Ušakovam. Gaļas paviljona direktors gan pirms 10 gadiem ticis sodīts ar nosacītu cietumsodu uz pusotru gadu par darbošanos noziedzīgā grupējumā, kas izjauca un iztirgoja detaļās vairākas zagtas automašīnas.

Bet Piena paviljona direktora amatā no 2016.gada maija strādā Ivars Jermolovičs. Viņš ir dēls pirms nedēļas KNAB aizturētajai nu jau bijušajai Rīgas tūrisma un attīstības biroja vadītājai Vitai Jermolovičai. Aleksandrs Šuņins apgalvo, ka visi ar Jermoloviča darbu tirgū esot apmierināti un viņa mātei ar dēla nonākšanu amatā neesot nekādas saistības.

Foto: RCT


937 skatījumi

Un Tavas domas par šo?