Maija sākumā Igaunijas iekšlietu ministrs Marts Helme paziņoja, ka dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projekts netiks turpināts. Arī Ventspils mērs Aivars Lembergs uzskata, ka Latvijai būtu jāatsakās no pārmērīgi dārgā projekta, norādot, ka šo naudu daudz efektīvāk varētu ieguldīt nozarēs, kas tautsaimniecībai nestu krietni lielāku pienesumu.
“Es uzskatu, ka tā nauda, kuru plānots ieguldīt “Rail Baltica” projektā ir bezjēdzīga naudas izšķiešana, jo šāda ātrgaitas dzelzceļa līnija nav vajadzīga, jo šai dzelzceļa līnijai nav ko savienot. Savienot Tallinu ar Rīgu un Viļņu – tās izmaksas nav tā vērtas,” norādīja Lembergs, kurš jau iepriekš šajā jautājumā ir paudis no varas partijām atšķirīgu viedokli.
Viņa ieskatā, šos 2 miljardus eiro vispareizāk būtu ieguldīt Latvijas autoceļos, ieskaitot lauku ceļus, jo tas būtu labāk visiem, tai skaitā arī reģionu iedzīvotājiem. Tāpat, pēc viņa domām, šo naudu varētu ieguldīt Latvijas dzelzceļa elektrifikācijā un citās nozarēs, kur būtu daudz lielāks tautsaimnieciskais efekts.
“Naudu, kur tērēt to efektīvāk un lietderīgāk, ir. Nevis tagad ieguldīs 550 miljonus eiro, lai no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas nokļūtu lidostā “Rīga” nevis ar taksometru 15 minūtēs, bet ar vilcienu 10 minūtēs. Un šīs 5 minūtes izmaksā 550 miljonus eiro. Vai tiešam nav kur citur tērēt šos 550 miljonus eiro un braukt ar taksometru vai ar savu auto? Tā kā tā pieeja ir galīgi nepareiza,” uzskata Lembergs.
“”Rail Baltica” – tas ir tāds politiskais briljantiņš, ar kuru spēlējas politiķi, piesaucot ģeopolitiku un stratēģiju, lai gan šim projektam nav nekāda politiski ekonomiskā pamatojuma,” uzsvēra Lembergs.
“Ātrgaitas dzelzceļš – tur pat dzelzceļa uzbērumam nekas no Latvijas nebūs, jo granīta šķembas no Latvijas nebūs, arī sliedes nebūs no Latvijas. Gulšņi – varbūt kaut kas būs no Latvijas. Visa elektronika, aprīkojums, visticamāk, būs no 90% “Siemens” vai kaut kas līdzīgs. Tas nav pasūtījums Latvijas tautsaimniecībai kā izpildītājai,” savu nostāju paskaidroja Lembergs.
Viņš gan ir pārliecināts, ka neviens no valdošās koalīcijas viņu šajā pozīcijā neatbalstīs.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.
Foto: F64
2,026 skatījumi