Saskaņā ar Satiksmes ministrijas (SM) apkopotajiem datiem 2023. gada pirmajā pusgadā kopējais kravu apjoms krities, vienlaikus Latvijas ostās pieaug apgrozījums vairākos kravu segmentos, kā arī palielinās dzelzceļa iekšzemes pārvadājumi. Joprojām ostu un dzelzceļa kravu apgrozījumu ietekmē šī brīža ģeopolitiskā situācija un gada sākumā pieņemtais lēmums, kad stājās spēkā sankcijas attiecībā uz Krievijas naftas produktiem. Ņemot […]
ostas
-
-
by admin 0 Comments
Revīzijā “Kā tiek pārvaldītas Latvijas mazās ostas?” konstatētas neatbilstības gandrīz katrā to pārvaldības un darbības aspektā – stratēģiskajā vadībā un attīstības plānošanā, finanšu pārvaldībā un rīcībā ar finanšu līdzekļiem un mantu, iekšējās kontroles sistēmas izveidē un uzraudzībā. Vairākos gadījumos ostu pārvaldes neievēro tām saistošo tiesību aktu prasības. Lai arī mazo ostu kravu apgrozījums uz kopējā […]
-
by admin 0 Comments
Valsts prezidents Egils Levits izsludinājis grozījumus likumā par ostām, kas nozīmē, ka Latvijā tiks īstenota ostu reforma, kas paredz mainīt Rīgas un Ventspils ostu pārvaldības modeli, savukārt mazajām ostām – izvēlēties savu pārvaldības formu. Bijušais Ventspils mērs, ilggadējais Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs neslēpj, ka Latvijā ostu pārvaldībā atgriezīsies padomju laiki. Lembergs […]
-
by admin 0 Comments
Ostu likuma grozījumi ir bīstami – tie ir Jāņa Bordāna (JKP) partijas sponsoru, nevis iedzīvotāju interesēs, “Neatkarīgajā” pauda Saeimas deputāts Armands Krauze (ZZS). Grozījumi Ostu likumā stāsies spēkā, jo tautas nobalsošanas ierosināšanai, lai tos atceltu, savākts nepietiekami daudz pilsoņu parakstu. “Jā, tika savākti 7290 parakstu, taču ar to nepietiek. Diemžēl Latvijā ir izveidota tāda kārtība, […]
-
by admin 0 Comments
Ministru kabinets uz pāris nedēļām ir piebremzējis ostu reformas virzību, jo vairāki valdības sociālie un nozares partneri ir cēluši iebildes un pauduši kritiku. Arī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks intervijā LTV pauž, ka ostu reforma esošo situāciju tikai pasliktinās. “Šai [ostu] reformai ir vairāki lozungi, solījumi, pārvaldības modeļi, bet apakšā nav nekā […]
-
by admin 0 Comments
Politiķiem vajadzētu nākt pie prāta un atgriezties pie iepriekšējā ostas pārvaldes modeļa, intervijā Neatkarīgajai sacīja Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes pārstāvis, Latvijas Agronomu biedrības valdes loceklis Ringolds Arnītis. “Gan tranzītkravu, gan vispār kravu kritums ostās ir ļoti ievērojams. Tomēr ir arī labās ziņas, ka Latvijas zemkopības kooperatīvi ražo daudz graudu. Lielākā daļa Latvijas graudaugu – kvieši, […]
-
by admin 0 Comments
Atbildība par to, ka Latvijas ostās pusgadā pārkrauts par 30% mazāk kravu, jāuzņemas Kariņa valdībai, kas izlūdzās ASV sankcijas un šobrīd iniciē izmaiņas ostu pārvaldes modelī Latvijā, žurnālistiem norādīja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. Kā zināms, Latvijas ostās šogad pirmajā pusgadā pārkrauti 22,628 miljoni tonnu kravu, kas ir par 30,1% mazāk nekā 2019. gada […]
-
by admin 0 Comments
Kamēr Rīgas un Liepājas ostu projektiem novirzīti 45,29 miljoni eiro, Ventspils ostai pirmo reizi vēsturē finansējums nav paredzēts vispār, informēja Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. Šonedēļ kļuva zināms, ka saistībā ar Satiksmes ministrijas lēmumu pārtraukt 346,64 miljonus eiro vērto dzelzceļa elektrifikācijas projektu, valdība lēma pārdalīt projektam paredzētos līdzekļus citiem transporta nozares projektiem. Rīgas un […]
-
by admin 0 Comments
Situācija ostās un dzelzceļā liecina, ka Latvijas Nacionālais attīstības plāns 2014.- 2020. gadam ir bijis neizpildāms, žurnālistiem norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs. Saskaņā ar Latvijas Nacionālā attīstības plānu 2014. – 2020. gadam bija plānots, ka 2018. gadā Latvijas ostās pārkraus 140 miljonus tonnu, bet 2019. gadā 110 miljonus tonnas. Centrālā statistikas pārvaldes dati gan liecina, […]