Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

LIZDA vadītāja: Mums ir tiesības pedagogu streiku turpināt

Arodbiedrība no valdības prasa tikai to, par ko abas puses ir vienojušās!

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) 21. februārī sasauc Padomes ārkārtas sēdi par streika prasību izpildi attiecībā uz pedagogu darba slodzes balansēšanu, kā arī lai analizētu jauno finansēšanas modeli “Programma skolā”. Kā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” norādīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības padomes (LIZDA) vadītāja Inga Vanaga, arodbiedrība no valdības prasa tikai to, par ko abas puses ir vienojušās.

“Pērnā gada aprīli ir valdības lēmums, kas tika panākts streika sarunās, bet tagad ir jautājums – vai šis lēmums vairs nav saistošs ministrijai,” sacīja I. Vanaga.

Viņa norādīja uz to, ka arodbiedrība no valdības prasa tikai to, par ko abas puses ir vienojušās: “Mums ir tiesības streiku turpināt, bet par tā formu vēl tiks lemts. Ja būs vajadzīgs, aicināsim iesaistīties visus pedagogus un šī kārtējā zemestrīce nozarē ir vismazāk nepieciešama.”

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA) ir saņēmusi un izvērtējusi Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) izstrādāto dokumenta projektu par pedagogu darba samaksas finansēšanas modeli “Programma skolā” (2024.gada 1.februāra versija).

LIZDA vērš uzmanību, ka izglītības nozarē pēdējo gadu laikā ir īstenotas vairākas reformas bez atbilstošiem resursiem, kas negatīvi ietekmēja kopējo nozares darbinieku labbūtību. Tāpēc ļoti svarīgi, lai jaunais finansēšanas modelis “Programma skolā” ir kā paraugs kvalitatīvai, ilgtspējīgai reformai, kas tiek izstrādāta un īstenota, ievērojot labas pārvaldības principus, veicinot sabiedrības uzticēšanos lēmējvarai un izpildvarai.

LIZDA jau vairākkārtīgi ir uzsvērusi, ka esošais pedagogu darba samaksas finansēšanas modelis nenodrošina pārskatāmu un godīgu pedagogu darba samaksas finansēšanu un to ir nepieciešams mainīt, bet norādām, ka jaunajam pedagogu darba samaksas finansēšanas modelim ir jābūt izstrādātam kvalitatīvi, tam ir jāveicina izglītības pieejamība, kvalitāte, taisnīgums un nodarbinātības stabilitāte.

Izvērtējot IZM dokumenta projektu par pedagogu darba samaksas finansēšanas modeli “Programma skolā”, LIZDA vēlas vērst uzmanību uz vairākām problēmsituācijām un jautājumiem, kurus nepieciešams skaidrot, atkārtoti izvērtēt un rast risinājumu.

Foto: Valsts kanceleja


2,305 skatījumi

Un Tavas domas par šo?