Dalies, , Google Plus, Pinterest,

Drukāt

Posted in:

Lembergs: Šobrīd izglītības kvalitātes vadības sistēma ir ļoti vispārīga

Sistēmatikas pieejas izglītības kvalitātes novērtēšanai nav!

Ir nepieciešams izstrādāt izglītības kvalitātes vadības sistēmu, jo esošā ir ļoti abstrakta, uzskata Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Vērtējot vispārizglītojošo skolu 3. un 6. klases pārbaudes darbu rezultātus, Lembergs norādīja, ka vidējie rādītāji skolā kopumā neuzrāda problēmu esamību atsevišķās klasēs, jo tie ir ļoti atšķirīgi.

Īpaši slikti veicoties ar latviešu valodas apguvi. “Ja latviešu valodu tik slikti apgūst, tālāk mācīties vidusskola būs grūti. [..] Ir problēmas ar lasītprasmi. Lasītprasme 1. klasē un arī vēlākajos gados ir viduvēja, brīžiem vāja. Skolēns, kurš ir vājš lasītprasmē, nevar labi apgūt mācību vielu,” uzsvēra politiķis.

“Pēc manām domām, nepieciešams izstrādāt izglītības kvalitātes vadības sistēmu pirmsskolas izglītības posmā un vispārējās izglītības posmā, jo, cik es painteresējos, šādas sistēmiskas pieejas nav. Ir atšķirīga pieeja skolās. Arī rezultāti rāda, ka tā ir atšķirīga,” norādīja Lembergs.

Pēc viņa sacītā, izglītības pārvaldes kapacitāte šīs kvalitātes kontrolē ir ļoti zema un neaktīva. “Tā ir abstrakta. Analizēti tiek vidējie rādītāji skolā, bet ir jau konkrēta klase un konkrēts skolotājs. Protams, visi bērni nav vienādi, bet vērtējumam jābūt individuālam,” uzskata Lembergs.

Viņaprāt, izglītības kvalitātes vadībā jāsāk jau ar pirmsskolas izglītības iestādēm, jo vairāk nekā 90% no pirmklasniekiem vispirms ir mācījušies bērnudārzos.


2,042 skatījumi

Un Tavas domas par šo?